نمک درمانی چیست؟

نمک درمانی چیست و چه خواصی دارد ؟

نمک درمانی عبارت است از تنفس بیمار  در هوای نمکی (نمک آلود). يعني بيمار را در يک اتاق نمکي قرار مي دهند و با تنفس بيمار در اين فضا بيماري هاي تنفسي او برطرف مي شود.

 

  اولین بار یک پزشک در لهستان با بررسی کارگران معدن که پی برد این کارگران کمتر است افراد دیگر دچار بیماری ريه می شوند برای همین از یک محیط  نمکی برای بیماران استفاده کرد و این شیوه به نام نمک درمانی نام گرفت.

چگونگي درمان با نمک درماني

 در این شیوه بیمار در اتاق نمکی قرار گرفته و هوای نمک آلود و در هواي چنين محيطي تنفس می کند و بیماری هایی نظیر آسم ،حمله آلرژی ها و سینوس ،گرفتگی، ریه، سرفه، آنفولانزا و برونشیت اشاره کرد.

 

 برای برطرف کردن مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه، پسوریازیس يا عفونت پوستی را با این روش درمان می کنند. البته افراد سالم نیز می توانند از نمک درمانی استفاده کنند.

مرتبط : در صورت نیاز به خرید تخت بیمارستانی به این صفحه مراجعه کنید . 

 

 برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی نمک درمانی کمک می کند تا عفونت باکتری و میکروب در بدن انسان نابود شود برای همین است که برای نگهداری مواد غذایی از نمک استفاده می شود.
منبع

 

 نمک در ماني برای کاهش التهاب نیز کاربرد دارد نمک طبیعتی ضد التهاب دارد. برای کم کردن استرس افراد نیز به کار می رود و باعث آرامش و کاهش استرس مي شود. اگر در محل زندگی مانند گرد و غبار و  آلودگی زیاد است و ما در این هوا پیاده روی می کنیم بهتر است از نمک درمانی استفاده کنیم.

 

 افراد باردار باید با نظر پزشک از این روش استفاده کنند نمک درمانی کاملا مفید سالم طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی می باشد و برای همه سنین مناسب است. استفاده از این روش به این صورت است که بیمار در یک اتاق نمکی قرار می‌گیرد و روی یک صندلی نرم و زیر نور کم اين محیط استراحت می کند و هوای نمکي را استشمام می کند با این کار را نمک وارد سیستم تنفسی بیمار می شود و  باعث بهبود بیماری مي شود.

اشتراک گذاری