آموزش ماساژ لیفتینگ و سفت کننده صورت

در این مطلب آموزش گام به گام ماساژ لیفت صورت را توضیح می دهیم :

 1)    مرحله ی اول : یک لایه سبک از روغن صورت بمالید. روغن صورت به انگشتان شما کمک می کند تا به راحتی روی صورت شما بلغزند و از کشیده شدن و کشیدگی پوست جلوگیری می کند. همچنین پوست را حالت می دهد و ظاهر خطوط و چین و چروک ها را روشن می کند.یک لایه سبک از یکی از روغن های زیر را بمالید:

  

  •  برای پوست های خشک: روغن نارگیل یا آرگان.

  • برای پوست های متوسط: روغن بادام یا جوجوبا.

  • برای پوست های چرب: روغن جوجوبا یا مرطوب کننده مورد علاقه شما.

    بیشتر بدانید درباره  تخت ماساژ 

     


 2)    مرحله ی دوم : نزدیک گوشه های دهان ماساژ دهید. یک ماساژ سفت کننده و لیفتینگ روی نواحی که پوست تمایل به افتادگی دارد تمرکز می کند. با استفاده از نوک انگشتان، حرکات دایره ای محکم روی خطوط دو طرف دهان خود انجام دهید. همیشه برای کمک به بلند شدن پوست به جای پایین کشیدن آن به سمت بالا فشار وارد کنید. یک دقیقه ادامه دهید.

 

3)    مرحله ی سوم : ناحیه گونه خود را ماساژ دهید. حرکت‌های دایره‌ای مانند چوب پنبه‌باز را روی سیب‌های گونه‌تان انجام دهید تا به سفت شدن و بلند شدن این ناحیه کمک کنید. فشار ملایمی را در حالی که انگشتانتان به سمت استخوان گونه‌های داخلی بالا می‌روند، سپس به سمت لبه‌های صورت و پشت در اطراف حرکت می‌کنند، اعمال کنید. یک دقیقه ادامه دهید.

 

 4)     مرحله ی چهارم : ناحیه چشم خود را ماساژ دهید. انگشتان خود را روی قوس ابروها قرار دهید، سپس آنها را در گوشه بیرونی چشمان خود جارو کنید. به آرامی آنها را زیر چشمان خود حرکت دهید و با انگشتان خود به گوشه داخلی چشم خود پایان دهید. در امتداد دو طرف بینی و در امتداد خطوط ابرو ادامه دهید. حرکت را برای یک دقیقه تکرار کنید.

 

ماساژ ناحیه چشم به بلند کردن پوست افتاده و مبارزه با پاهای کلاغی کمک می کند. در صورت لزوم از روغن اضافی برای جلوگیری از کشیدن پوست ظریف اطراف چشم توسط انگشتانتان استفاده کنید.

 

 5)    مرحله پنجم : پیشانی خود را ماساژ دهید. اگر خطوط پیشانی شما دارای خطوط افقی است که می خواهید آنها را روشن کنید، می خواهید به جای آن که خطوط را با آنها ماساژ دهید. دستان خود را به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار دهید، طوری که انگشتان پیشانی شما را لمس کنند. با حرکت دادن یک دست به سمت بالا در حالی که دست دیگر به سمت پایین حرکت می کند، یک حرکت زیگزاگ انجام دهید تا پوست پیشانی خود را به آرامی بالا و پایین بکشید. این حرکت را در تمام پیشانی خود به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

 

 6)    مرحله ششم : خط اخم خود را ماساژ دهید. خطوط عمودی بالای بینی را می توان با ماساژ افقی روشن کرد. انگشتان خود را به صورت افقی روی خطوط اخم خود قرار دهید. به آرامی به جلو و عقب مالش دهید تا پوست از حالت خطی معمولش خارج شود.