آموزش ماساژ انگشتان دست(ریلکس کردن انگشتان دست )

برای ریلکس کردن انگشتان دست مراحل زیر را انجام دهید :
  

1)   شروع ماساژ : یک وسیله ماساژ انتخاب کنید. وسایل ماساژ شامل روغن های معدنی، مومیایی کننده های مرطوب کننده و کرم دست است. روغن‌های معدنی و مومیایی‌کننده‌های ماساژ کثیف هستند، اما یک روان‌کننده ماساژ طولانی‌مدت را فراهم می‌کنند. از طرف دیگر، کرم دست کمتر کثیف است، اما ممکن است نیاز به استفاده مجدد در طول ماساژ داشته باشد. به دنبال یک یا چند مورد از این مواد مغذی در محیط ماساژ خود باشید:
  • روغن جوجوبا پوست شما را انعطاف پذیر می کند.
  •    آلوئه ورا پوست شما را آبرسانی می کند.
  •      روغن بادام پوست شما را عمیقاً مرطوب می کند. با این حال، افراد مبتلا به آلرژی به آجیل باید از این روغن اجتناب کنند.

 


 

 

 بیشتر بخوانید درخرید تخت ماساژ

2) یک محیط آرام ایجاد کنید:  کلید یک ماساژ خوب آرامش است. محل انجام ماساژ را با قرار دادن یک حوله مخملی روی زمین آماده کنید. سپس، با پخش موسیقی آرام بخش و روشن کردن شمع های معطر، محیطی را ایجاد کنید.

 


 

 

3)نواحی دردناک را شناسایی کنید : زمانی که خودتان را ماساژ می دهید، مراقب نواحی دردناک خود باشید. ماساژ هرگز نباید ناراحت کننده باشد. و الا ممکن است آسیب زننده باشد هر گاه احساس درد شدیدی کردید ماساژ را متوقف نمایید و با پزشک متخصص مشورت نمایید .
 

 

4) مچ دست را ماساژ دهید:  رو به پایین کف دست. با انگشت شست خود فشار دهید و دایره های کوچکی در اطراف استخوان های مچ ایجاد کنید. در حین کار، مچ دست را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. بعد، مچ دست را برگردانید و داخل مچ را با انگشتان شست خود نوازش کنید. محکم فشار دهید و به سمت کف دست و پشت به مچ دست بکشید.

 


 

 

5) بالای دست را نوازش کنید: دست را برگردانید و شروع به ماساژ بالای دست با شست خود کنید. چندین استخوان بلند و نازک را احساس خواهید کرد که از مچ دست به سمت انگشتان منتهی می شوند. با انگشتان شست فشار وارد کنید و به آرامی دست را به جلو و عقب بکشید. ضربه شما باید به سمت بند انگشتان حرکت کند و سپس به سمت مچ بازگردد.

 

به نواحی بین استخوان ها توجه ویژه ای داشته باشید. این نواحی حاوی تاندون های مهمی هستند که می توانند باعث درد دست شوند.

 

پوست پشت دست شما بسیار نازک است. مطمئن شوید که به خوبی روغن کاری شده است تا از ناراحتی جلوگیری شود.

 

 

 

 

6)     انگشتان دست را ماساژ دهید:با انگشت کوچک شروع کنید و به سمت انگشت شست حرکت کنید و هر بار یک انگشت را ماساژ دهید. به آرامی پایه هر انگشت را بین بند انگشت اشاره و انگشت میانی خود فشار دهید. سپس به آرامی بند انگشتان خود را تا نوک انگشت پایین بکشید و به آرامی فشار دهید. این روند را چندین بار تکرار کنید. به آرامی تار بین انگشتان را برای ماساژ تاندون فشار دهید. به مفاصل انگشتان توجه ویژه ای داشته باشید، به خصوص اگر فردی که ماساژ می گیرد درد مفاصل را تجربه کند. این کار را با مالش آرام هر کدام انجام دهید تا هر گونه تنش از بین برود.
 

 

   
 

 

7)     کف دست را ماساژ دهید. کف دست را با حرکات محکم و یکنواختی که از مچ دور می شوند، نوازش کنید. روی پد کف دست و قسمت گوشتی دست تمرکز کنید. سپس مرکز کف دست را با حرکات دورانی ماساژ دهید. کف دست حاوی ماهیچه ها و تاندون های قدرتمند بسیاری است. بنابراین، ممکن است لازم باشد هنگام ماساژ دادن این قسمت از دست، فشار بیشتری وارد کنید.

 

 

 

 

 
اشتراک گذاری